Články & Press

Moja pracovná činnosť v lokalite Triblavina

Milan Grožaj, 19.4.2017

​Ako aktivista spolu s ostatnými v OZ Triblavina bojujeme za zlepšenie dopravy v tejto lokalite, tak ako je schválená a povolená v koncepcií dopravy a záväznej časti územného plánu BSK s súbežnými komunikáciami - kolektormi. Viac.

Štát chystá obrovskú čiernu stavbu v prospech jedného developera, tvrdia aktivisti

OZ Triblavina, 11.4.2017

​Ministerstvo dopravy a Národná diaľničná spoločnosť (NDS) pripravujú najväčšiu čiernu stavbu na Slovensku, aby vyhoveli jednej súkromnej firme. Tvrdia to aktivisti z občianskeho združenia (OZ) Triblavina a poukazujú pritom na rovnomennú diaľničnú križovatku. "Je zjavné, že križovatka Triblavina sa stavia bez kolektorov s cieľom napojiť na diaľnicu 300 hektárov doteraz bezcenných pozemkov firmy Starland. Po napojení na diaľnicu z nich budú lukratívne pozemky," povedal na dnešnom brífingu predseda združenia Milan Grožaj. Viac.

V koho záujme pracuje štát? Aktivisti vyzvali ministra, aby konal

OZ triblavina, 10.4.2017

​Ministerstvo dopravy a Národná diaľničná spoločnosť (NDS) pripravujú najväčšiu čiernu stavbu na Slovensku, aby vyhoveli jednej súkromnej firme. Tvrdia to aktivisti z občianskeho združenia (OZ) Triblavina a poukazujú pritom na rovnomennú diaľničnú križovatku. Viac.

NKÚ zistil pri príprave výstavby križovatky Triblavina viaceré nedostatky

OZ Triblavina, 28.3.2017

​Pri križovatke Triblavina na diaľnici D1 Bratislava - Trnavy ide napríklad o chýbajúce výsledky podrobných analýz z dopravných prieskumov či absenciu nástrojov cieleného dopravného plánovania. „Vnútorný kontrolný systém Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) nefungoval optimálne, vykazoval prvky formálnosti a aj preto zistenia NKÚ nedokázali diaľničiari identifikovať vo vlastnej réžii,“ priblížila hovorkyňa NKÚ Daniela Bolech Dobáková po tom, ako úrad ukončil mimoriadnu kontrolu v diaľničnej spoločnosti. Viac.

NDS pripravuje rozšírenie Starej seneckej na štyri pruhy

OZ Tribalvina, 8.2.2017

​Cestný úsek v dĺžke 13,8 kilometra sa má rozšíriť na štyri jazdné pruhy. Ako NDS v pondelok informovala, komplexnú investorskú prípravu rozšírenia starej seneckej cesty si od nej vyžiadal minister dopravy a výstavby Árpád Érsek (Most – Híd). Viac.

Už tretí minister dopravy sa podieľa na podvode pri výstavbe križovatky Triblavina a D1

OZ Triblavina, 7.2.2017

​Po ministrovi dopravy Počiatkovi a Brecelym aj minister Érsek dopĺňa zoznam porušovateľov zákona v kauze Triblavina.

Nemusíte písať blogy pán Bugár, stačí keď budete pracovať (podľa zákonov)

Táňa Kratochvílová, 23.1.2017

​Váš blog o VÚC, pán Bugár je len prázdna mediálna prestrelka. Myslím si, že ste mali možnosť občanov o význame samosprávnych inštitúcií presvedčiť inak a inokedy. Kauza diaľnica D1 a križovatka Triblavina Vám je určite známa. V októbri minulého roka sme Vás - ako politického a odborného garanta rezortu dopravy - oslovili kvôli protiprávnemu konaniu pri výstavbe D1. Neodpovedali ste. Tu ste mali začať pracovať na tom, aby bola dodržiavaná legislatíva a aby inštitúcie pracovali v prospech obyvateľov tohto regiónu. Odbornosťou vašich rozhodnutí by ste obhájili ich zmysel. Viac.

Bratislavský obchvat: Príklad alebo problém?

OZ Triblavina, 16.1.2017

​Bratislavský obchvat je zatiaľ najväčším projektom financovaným z Európskeho fondu pre strategické investície (EFSI) v strednej a východnej Európe. Výkonný riaditeľ EFSI Wilhelm Molterer ho nedávno v rozhovore pre EurActiv.sk označil za „dokonalý príklad“ kombinácie príspevkov z EFSI, štátneho rozpočtu a súkromného kapitálu. Podľa najnovšej štúdie organizácií CEE Bankwatch a Counter Balance je však tento projekt „problematický na niekoľkých úrovniach“. Viac.

Triblavina - križovatka alebo tunel?

OZ Triblavina, 3.12.2016

​Posunuli sme sa ďalej - v kauze Triblavina nám budú pomáhať poslanci NR SR. Viac.

Triblavina pre jedného developera

RTVS, 29.11.2016

​Na križovatke Triblavina nie je problém len v tom, že ju budujú pre jedného developera, ale aj v tom, že tu dochádza k manipuláciam s pozemkami. Viac vo vysielaní rádia Regina. Viac.

Kaliňák dostal od aktivistov z Triblaviny otvorený list

OZ Triblavina, 14.11.2016

​Odpoveď ministerstva k minulotýždňovému vyhláseniu aktivistov nepresvedčila, Kaliňákovi dnes poslali otvorený list. Aj keď sa ministerstvo dopravy a NDS tvária, že v otázke rozšírenia diaľnice D1 v úseku Bratislava - Trnava už nie je čo riešiť, aktivisti sa stále nevzdávajú. Najnovšie apelujú na ministerstvo vnútra kvôli bezpečnosti. Viac.

Troj alebo štvorpruh do Bratislavy?

OZ Triblavina, 11.11.2016


Dialnica do Trnavy bez kolektorov dopravný kolaps v okolitých obciach nevyrieši (Rádio Express)

Braňo Závodský, 31.10.2016

​Osemprúdová diaľnica s odstavnými pruhmi od Bratislavy, alebo len šesťpruhová so súbežnými dvojprúdovými cestami? Rozhodnutie o prestavbe D1 pri hlavnom meste je na spadnutie. Zatiaľ čo diaľničiari a minister preferujú osempruh, aktivisti hovoria, že sa treba vrátiť ku kolektorom. Prečo? Nebude to príliš drahé a neúčinné? Ako to pomôže desaťtisícom ľudí, ktorí dennodenne prichádzajú do Bratislavy z jej východných satelitov a zvyšku Slovenska? Braňo Závodský sa rozprával s bývalou šéfkou dopravy v hlavnom meste, dnes členkou OZ Triblavina Tatianou Kratochvílovou. Viac.

Križovanie D4 a D1 bez kolektorov je v rozpore s normami, tvrdia aktivisti (Postoj)

Postoj, 27.10.2016

​Aktivisti z občianskeho združenia Triblavina to vyhlásili na margo záverov pracovnej skupiny, ktorá posudzovala návrh riešenia dopravnej situácie na diaľnici D1 v úseku Bratislava – Trnava. Viac.

Diaľnica na Trnavu sa môže rozšíriť na osem pruhov (SME)

SME, 26.10.2016

​Vodiči z Bratislavy do Trnavy zrejme budú jazdiť po viac pruhoch ako dnes. Diaľnica, ktorá vedie z hlavného mesta na Trnavu, sa môže rozšíriť. Diaľnica D1 medzi Bratislavou a križovatkou Blatné by mala dostať jeden pruh navyše. Takýto postup odporučila NDS pracovná skupina. Úsek medzi Bratislavou a Blatným podľa nej môže dostať až osem pruhov. Dnes má tento úsek diaľnice šesť pruhov. Viac.

Na D1 odporučili štyri pruhy v každom smere. Aká bude diaľnica na Senec a ďalej do Trnavy? (Denník N)

Daniela Krajanová, 26.10.2016

​Pravdepodobnosť, že D1 bude mať osem pruhov, je stále vyššia. Môže to pomôcť aj konkrétnemu developerovi. Prinášame otázky a odpovede o projekte rozšírenia D1. Ako sa dnes jazdí po D1 na Trnavu a ako sa bude? Kedy to bude? Ako bude vyzerať rozšírená D1 Ako bude vyzerať rozšírená D1? Viac.

Nové riešenie Triblaviny má byť známe v stredu, aktivisti dnes protestovali pred ministerstvom (SME)

SME, 25.10.2016

​Stanovisko odborníkov k novému technickému riešeniu križovatky Triblavina na úseku diaľnice D1 Bratislava - Senec by malo byť známe v stredu popoludní. "Ministerstvo dopravy v spolupráci s Národnou diaľničnou spoločnosťou, a. s. (NDS) následne prijme finálne rozhodnutie, ktoré zabezpečí najlepšiu dopravu na tomto území," informovalo v utorok agentúru SITA oddelenie pre komunikáciu s médiami a verejnosťou na Ministerstve dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR. Viac.

Porušujú zákon? (TA3)

TA3, 25.10.2016

​Reportáž z protestu pred Ministerstvo dopravy v hlavných správach na TA3 (7minuta 23sekunda) Viac.

Protest pred ministerstvom dopravy

OZ Triblavina, 25.10.2016


Odpoveď ministra dopravy na pozvanie OZ Triblavina na zhromaždenie 25.10.2015

OZ Triblavina, 25.10.2016


Rozhodnutie o Triblavine padne najneskôr v novembri

Pravda, 20.10.2016

​Konečnú podobu technického riešenia križovatky Triblavina aktuálne prehodnocuje pracovná skupina zložená z odborníkov v oblasti dopravného plánovania a inžinierstva, ktorá pripravuje stanovisko. Viac.

Zápchy budú menšie, ak sa úradníci spamätajú (Trend)

Ján Kováč, 18.10.2016

​Desaťtisíce vodičov v Bratislavskom kraji trávia čoraz viac času v dopravných zápchach. Dochádzanie zo satelitov na východnej strane trvá bežne 40 minút. V prípade havárie ešte oveľa dlhšie. Prečo práve oni musia tráviť v kolónach čoraz viac času? Prečo sa inde na Slovensku cesty stavajú a tu nie? Po dlhom období príprav prišiel rad aj na Bratislavu. Viac.

Seneckej cesty sa nedotkli dvadsať rokov, hovorí starosta Ivanky (Trend)

OZ Triblavina, 18.10.2016

​V obciach na východ od Bratislavy rastie populácia, ale cesty zostávajú úzke. Po dlhom čase sa chystá rozšírenie diaľnice D1 a obchvat Bratislavy D4. Rozbehnuté projekty však komplikuje spor medzi Národnou diaľničnou spoločnosťou a aktivistami z občianskeho združenia Triblavina. Ide v ňom o to, či sa vedľa diaľnice vybudujú aj súbežné cesty. Starostovia okolitých obcí sa postavili na stranu NDS. Jeden z nich, Ivan Schreiner z Ivanky pri Dunaji, vysvetlil TRENDU okolnosti. Viac.

Vodičov čaká na D1 niekoľko obmedzení (Aktuality)

OZ Triblavina, 17.10.2016

​Pre plánovanú údržbu bude dnes doprava na diaľnici v Trenčianskom kraji obmedzená. Pozrite si, čo vás na cestách čaká. Viac.

Vodičov čaká na D1 niekoľko obmedzení

OZ Triblavina, 17.10.2016

​Pre plánovanú údržbu bude dnes doprava na diaľnici v Trenčianskom kraji obmedzená. Pozrite si, čo vás na cestách čaká. Viac.

Križovatka Triblavina je tŕňom v oku aktivistov: Je to drahá a zbytočná cesta (Pluska)

OZ Triblavina, 4.10.2016

​Inštitút pre dopravu a hospodárstvo (IDH) považuje dlho odkladané rozhodnutie v prípade diaľničnej križovatky Triblavina, ktoré minulý týždeň zverejnila Národná diaľničná spoločnosť (NDS), za diletantské. Viac.

Štát rozširuje D1 medzi Bratislavou a Trnavou. (Denník N)

OZ Triblavina, 2.10.2016

​Kto sa na ňu dostane? Každý, hovorí šéf Starlandu. Ronald Tahotný šéfuje developerskému projektu firmy Starland pri rozostavanej križovatke Triblavina na D1. Hovorí o projekte aj o debate, či sa ľudia v okolí budú na poprekresľovanú križovatku dívať alebo aj po nej jazdiť. Viac.

Križovatka Triblavina na diaľnici D1 sa meniť nebude (VIA IURIS)

Via Iuris, 28.9.2016

​Križovatka Triblavina na diaľnici D1 sa napokon meniť nebude! Sme radi, že sme pomohli občianskemu združeniu Triblavina a 3 500 ľuďom, ktorí sa v petícii vyjadrili proti zmenám, ktoré navrhla Národná diaľničná spoločnosť (NDS). NDS chcela odstrániť kolektory, ktoré mali viesť súbežne s diaľnicou a umožňovali by napájanie z okolitých obcí. Návrhy NDS boli v rozpore s územným plánom Bratislavského samosprávneho kraja a zhoršili by už i tak neúnosnú dopravnú situáciu v okolitých obciach. NDS navyše túto zmenu navrhla na poslednú chvíľu. Občianske združenie Triblavina zastupovala advokátka VIA IURIS Zuzana Čaputová. Je podľa nás potrebné, aby pri takejto zásadnej zmene prebehlo posudzovanie vplyvov na životné prostredie. Viac.

Kontrolóri si posvietia na Počiatkovu križovatku. (Denník N)

Daniela Krajanová, 21.9.2016

​ Na Triblavine je čo skúmať. Štát už trikrát prekreslil križovatku, ktorá určí pohodlie šoférov na D1 medzi Bratislavou a Trnavou. Viac.

Triblavina vytvorí spleť ciest pri hlavnom meste (Pravda)

Pravda, 15.9.2016

​Scéna, keď vodiči z celého Slovenska vchádzajú do hlavného mesta po často zapchatej diaľnici D1, sa zmení. Ciest výrazne pribudne a pôjde o malý dopravný labyrint. Viac.

Triblavina vytvorí spleť ciest pri hlavnom meste (Pravda)

OZ Triblavina, 18.8.2016

​Scéna, keď vodiči z celého Slovenska vchádzajú do hlavného mesta po často zapchatej diaľnici D1, sa zmení. Ciest výrazne pribudne a pôjde o malý dopravný labyrint. Viac.

Petičiari opäť vyzývajú na verejné stretnutie o križovatke Triblavina (Pravda)

Pravda, 20.7.2016

​Zástupcovia petičného výboru za výstavbu križovatky Triblavina na diaľnici D1 podľa pôvodných plánov so súbežnými kolektormi vyzývajú ministra dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Romana Brecelyho (Sieť) na zabezpečenie ďalšieho verejného stretnutia o tejto problematike. Viac.

Križovatku Triblavina postavíme v pôvodnej koncepcii 3 plus 2 (TouchIT)

OZ Triblavina, 30.6.2016

​Križovatka Triblavina na diaľnici D1 sa postaví v pôvodnej koncepcii 3 plus 2, upravenou tak, aby zohľadňovala reálny nárast dopravy a efektívne využívala verejné zdroje. Kolektory budú súčasťou diaľnice, tak, ako je to uvedené v územnom pláne Bratislavského samosprávneho kraja (BSK). Viac.

Diaľničiari sľubujú cestu z Trnavy do Bratislavy s kolektormi. Kratochvílová vraví, že kolektory nebudú (Denník N)

Daniela Krajanová, 28.6.2016

​Cesta medzi Bratislavou a Trnavou by mala byť naozaj pohodlná. Vyplýva to zo slov hovorkyne Národnej diaľničnej spoločnosti Michaely Michalovej, podľa ktorej budú pozdĺž budúcej rozšírenej D1 v tomto území viesť aj súbežné cesty, prezývané kolektory. Upozornili na to Hospodárske noviny. Kolektory slúžia na to, aby sa na diaľnicu dalo pohodlne napájať plynulejšie a častejšie, než keby na nej boli len bežné križovatky. Okrem toho, ak je na diaľnici nehoda, dá sa takýto úsek pohodlnejšie obísť. Viac.

Starland Holding: Križovatka Triblavina pomôže desaťtisícom ľudí i podnikateľom (Netky)

OZ Triblavina, 26.6.2016

​"Tvrdenia petičiarov, že výstavba križovatky Triblavina má pomôcť iba spoločnosti Starland Holding, považujeme za nepravdivé a zavádzajúce," informoval v utorok predseda predstavenstva Starland Holding Ronald Tahotný. Konanie týchto aktivistov označil za dlhodobo kontraproduktívne, pričom v konečnom dôsledku blokuje a výrazne časovo odďaľuje dokončenie križovatky, ktorá má pomôcť celému regiónu. Viac.

Aktivisti chcú križovatku Triblavina riešiť aj cez prokuratúru (Pravda)

Pravda, 20.6.2016

​Zástupcovia petičného výboru za dostavbu križovatky Triblavina podľa platného stavebného povolenia z roku 2013 sa v pondelok obrátili na Krajskú prokuratúru Bratislava. Viac.

NDS by dnes mala predstaviť nové riešenie Triblaviny, za zatvorenými dverami (Náš Senec - SME)

Kristína Slezáková, 15.6.2016

​Pôvodne mala NDS predstaviť nové riešenie križovatky Triblavina do konca mája, minister vtedy avizoval, že celý tím ľudí pracuje na tom, aby s ním súhlasili všetky dotknuté strany. Nestalo sa a nové riešenie by mali diaľničiari predstaviť až dnes a aj to len vlastníkom dotknutých pozemkov. O novom riešení, ktoré bude mať výrazný vplyv na regionálnu dopravu by však mali vedieť aj ostaní zainteresovaní. Minimálne zástupcovia dotknutých samospráv a tiež petičného výboru, ktorý už niekoľko mesiacov poukazuje na porušenia zákonov a neštandardné postupy sprevádzajúce celý projekt. Viac.

Brecely asi nevie o Triblavine všetko (Náš Pezinok - SME)

Kristína Slezáková, 23.5.2016

​Ako ďalší krok vpred v snahe petičného výboru môžeme považovať dnešné stretnutie s ministrom dopravy Romanom Brecelym. Viac.

Petičiari z Triblaviny získali na svoju stranu ďalšiu obec (Náš Senec - SME)

Kristína Slezáková, 20.5.2016

​Počas debaty o návrhu uznesenia sami obyvatelia Ivanky vyzvali starostu a poslancov, aby konali v ich záujme a podporili petíciu. Viac.

Počiatkovu križovatku riešil parlament. Mal som čo robiť, aby som sa nesmial, hovoril Stromček

Daniela Krajanová, 19.5.2016

​Okolo žiadnej križovatky ešte nebolo toľko debát ako o tej, ktorú po sebe zanechal Ján Počiatek na projekte rozšírenej D1 z Bratislavy do Trnavy. Štát rozširuje diaľnicu medzi Bratislavou a Trnavou z doterajších provizórnych šiestich pruhov na plnohodnotné a už na tom aj pracuje. Na trase sa črtá nová križovatka Triblavina. Vyše roka ju stavia firma Porr. Spory okolo nej sa tak vyostrili, že sa vo štvrtok dostali aj na program rokovania parlamentného výboru pre hospodárstvo. Viac.

Rokovanie s Oliverom Solgom dopadlo pre petičný výbor dobre (Náš Pezinok - SME)

SME, 3.5.2016

​Pred dvomi mesiacmi sa primátor Pezinka Oliver Solga podpísal pod spoločné vyhlásenie starostov k iniciatíve, ktorá kritizuje zmeny v projekte rozšírenia diaľnice D1 a výstavby križovatky Triblavina. Vo vyhlásení označili iniciatívu aktivistov za zápas o politické body tesne pred voľbami. Okrem toho vyjadrili znepokojenie nad tým, že vďaka petícii sa projekt môže zbytočne zdržať. Viac.

Po diaľnici z Bratislavy do Košíc v roku 2020? Zabudnite, priznal Brecely (Denník N)

Daniela Krajnová, 3.5.2016

​Nie 2010, ani 2020. Nový minister dopravy priznal, že D1 sa odsúva. Mohla by tak byť hotová v roku 2022, ale aj neskôr. Šoféri, ktorí brali vážne programové vyhlásenie nového vládneho štvorlístka, môžu zostať sklamaní. Sľub o hotovej D1 medzi Bratislavou a Košicami do roku 2020 už neplatí. Viac.

Sieť otvára debatu o čudnej Počiatkovej križovatke, Auxt ju pred voľbami kritizoval (Denník N)

Daniela Krajanová, 26.4.2016

​Rýchla zmena, ktorá mohla načierno zvýhodniť jedného developera pred inými, nakoniec nemusí platiť. Otázka je, čo urobí minister dopravy Brecely. Keď končil vo svojom kresle minister dopravy Ján Počiatek (Smer), začala meniť podobu dôležitá križovatka Triblavina. Je súčasťou budúcej rozšírenej D1 medzi Trnavou a Bratislavou, na ktorú už dlho čakajú šoféri. Viac.

Fakty z Grobu alebo PR po slovensky (SME)

Kristína Slezáková, 20.4.2016

​Dokument, ktorý má ukázať pravdu o skutočných záujmoch petičného výboru vytvorila zamestnankyňa PR agentúry, ktorá pracovala pre obec Chorvátsky Grob. Viac.

Kvôli Triblavine spustili novú petíciu, chcú odvrátiť kolaps (SME)

Kristína Slezáková, 8.4.2016

​Na štvrtkovej tlačovej konferencii, ktorú zvolal starosta mestskej časti Vajnory Ján Mrva, predstavili členovia petičného výboru svoje požiadavky, ktoré budú prostredníctvom petície adresovať Ministerstvu dopravy. Aj vďaka podpisom ľudí, chcú kompetentné orgány presvedčiť, aby výstavba pokračovala podľa projektu z roku 2013, a teda v súlade s územným plánom Bratislavského samosprávneho kraja. Jeden z členov petičného výboru Milan Grožaj poslanec svätojurského zastupiteľstva otvorene hovorí, že stavba podľa nového projektu je čiernou stavbou. Viac.

Štát mení diaľnicu D1 od Bratislavy, obce sa boja negatívnych následkov (SME)

OZ Triblavina, 1.3.2016

​Štát stavia diaľničnú križovatku Triblavina za približne 24 miliónov eur. Počas výstavby sa zvláštne prekresľujú aj projekty rozšírenia diaľnice. Viac.

Komu mám pomôct zmena na Triblavine (SME)

Kristína Slezáková, 23.2.2016

​Petícia za zachovanie pôvodného projektu je už plnom prúde. Zmeny, ktoré sú v rozpore s Územným plánom Bratislavského kraja a podľa mnohých aj so zdravým rozumom, kompetentní zatiaľ komentujú opatrne. Viac.

Štát rozširuje D1 medzi Bratislavou a Trnavou. Kto sa na ňu dostane? Každý, hovorí šéf Starlandu (Denník N)

Daniela Krajanová, 2.7.2015

​Ronald Tahotný šéfuje developerskému projektu firmy Starland pri rozostavanej križovatke Triblavina na D1. Hovorí o projekte aj o debate, či sa ľudia v okolí budú na poprekresľovanú križovatku dívať alebo aj po nej jazdiť. Viac.

Diaľničiari pri rozširovaní D1 ustúpili starostom: Triblavina bude mať aj pripájače! (ČAS)

OZ Triblavina, 29.6.2014

​Padlo kľúčové rozhodnutie. Okolo rozšírenia diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou a jej dôležitej križovatky na Triblavine viedli mesiace vojnu starostovia okolitých obcí s Národnou diaľničnou spoločnosťou (NDS). Viac.